קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני עבודה בעיניים או הכרח לכל עסק ?

כדי לענות על השאלה הזו אנחנו צריכים להיכנס עמוק לתוך "מוחו" של גוגל ולהבין (ככל האפשר) כיצד הוא עובד. ניתן לסכם את המנגנון שקובע את המיקומים בדפי החיפוש במשפט אחד " עד כמה רלוונטי הדף לשאילתת החיפוש " . שאלה פשוטה ? ממש לא... במאמר הבא נלמד כיצד גוגל קובע את רלוונטיות הדף לשאילתת החיפוש. ישנם אין ספור גורמים המשפיעים על המיקום של האתר בתוצאות החיפוש אז בואו ונתחיל.

רגע לפני שמתחילים אני רוצה לומר דבר אחד , בישראל עובדים כיום אלפי "מקדמי אתרים" אך מעטים החברות או הפרילנסרים שיודעים באמת מה הם עושים ולכן שוק העסקים בישראל מפחד מהשקעות בקידום אתרים אורגני , רוב מקדמי האתרים מחזיקים בידע תיאורטי בלבד שבינינו במילים עדינות שווה ל טקסט עשיר תורם לקידום אתרים אורגניאיך עובד קידום אורגני צנזורה (סלחו לי על הצנזור). מקדם אתרים טוב הוא אדם המחזיק בידע נרחב מאד בתחום הweb ולא רק בידע תיאורטי של "מה גוגל אוהב" . אני מדבר על קידום אורגני ולא ממומן כמובן  כי תחום זה הוא אין סופי וכל כך הרבה גורמים משפיעים עליו ולכן מקדם אתרים טוב צריך ידע בתכנות , עיצוב והבנה מעמיקה של מנועי חיפוש , חובה ידע מעמיק בוורדפס היות ורוב אתרי האינטרנט כיום בנויים במערכת זו ובנוסף הבנה והכרה של כל הכלים שגוגל עצמה מציעה לנו ויש המון. ישנם כלים פשוטים וישנם כלים מורכבים שצריך ידע בתכנות על מנת ליישם אותם. אחרי שתקראו את המאמר הזה תוכלו לבחור באופן קצת יותר מושכל את חברת קידום האתרים שתעשה עבודה ולא סתם תהיה מסחטת כספים שבסופה אין תגמול. עכשיו אפשר להתחיל ולמנות את הגורמים.

גורמים בסיסיים לקידום אתרים שאי אפשר בלעדיהם:

אינטרקציה עם הגולש תורם לקידום האתר

פיצ'רים

פיצ'רים ודרכים שיגרמו לגולש לבצע אינטרקציה עם האתר (יצירת קשר, מעבר לעוד דפים...) – להרחבה בנושא

בלי תמונות איכותיות לא תתקדמו בגוגל ברמה הגבוהה

תמונות

העשרת הדף בתמונות רלוונטיות ומעניינות כי כל תמונה שווה אלף מילים או לפחות כמה מיקומיםלהרחבה בנושא

גורם מכריע בקידום אתרים אורגני

מהירות אתר

טיפול מתמיד במהירות האתר, מיועד אך ורק למביני דבר אחרת סכנת קריסה!!להרחבה בנושא

הדבר החשוב ביותר שעליכם לקחת מהמאמר הזה

העלאת תכנים

הדרך הנכונה להעלאת תוכן לאתר וחשיבות תדירות העלאת התוכן – להרחבה בנושא


שיפור יחס המרה בגוגל

Google Rich Snippets

יש לכם מול העיניים מסמך שכתוב בשחור ולבן ובאמצע המסמך יש משפט מודגש בצהוב צורח , סביר שתשימו לב אליו לפני הכל ? להרחבה בנושא

קידום אתרים אורגני בעזרת קישורים

קישורים

לגבי קישורים המפנים לאתר שלכם, אני לא מאמין גדול בזה אבל זה נושא כל כך גדול שאי אפשר להתעלם מזה
להרחבה בנושא

תוכן הוא הגורם המשפיע ביותר על קידום האתר בגוגל

תוכן איכותי

תוכן איכותי ועשיר שהקוראים ירצו לשבת ולקרוא עד תום , ככל שהקורא יישאר בדף יותר זמן כך התוכן יימדד כאיכותי יותר עיני חברינו היקר גוגללהרחבה בנושא

כלים לקידום אתרים אורגני

search console

עבודה עם google search console וכל הפ'יצרים שהכלי מציע זהו כלי שכל מקדם אתרים צריך להכיר להרחבה בנושא


תוכן איכותי - גורם מכריע לקידום אתרים אורגני

הקו המנחה בכתיבת תוכן איכותי הוא כתיבת תוכן מעמיק ורלוונטי לשאילתת החיפוש. יש לתת דגש לכותרות , כותרות משנה  , פסקאות קצרות וברורות , הדגשות של מילים חשובות , אם ניתן להוסיף טבלאות מה טוב ,  html symbols(נניח ויש לכם מאמר על טיסות לחו"ל אז למה לא להוסיף איזה ✈ ועוד ועוד ועוד...)

דמיינו מאמר ששלחתם לאיזה סטודנט שיכתוב עבורכם בתחום שהוא לא מבין ועם חוסר הבנה בסיסי באיך מנועי החיפוש עובדים לעומת מאמר מעמיק עם חשיבה נכונה והטמעת מילות מפתח כמו המילה שאני מנסה לקדם כאן למשל קידום אתרים אורגני  כמה זמן ישהה הגולש בדף אומלל חסר גוון וכנראה גם לא מקצועי וכמה זמן ישהה בדף איכותי ומגוון.

זמן השהייה של גולש בדף מסוים הוא גורם משמעותי בקביעת רלוונטיות הדף לשאילתת החיפוש ולכן גם רלוונטי מאד למיקום הדף בתוצאות החיפוש.

 כשמנסים "לשכנע" את גוגל שמילת מפתח מסוימת היא הכי רלוונטית עבור שאילתת החיפוש צריך להיזהר מצד אחד לא לדחוף את מילת המפתח 4000 פעמים בדף ומצד שני לשים אותה מספיק פעמים כדי שגוגל יבין שהמאמר הוא בנושא הספציפי הזה. במידה וגוגל יחשוד שמדובר במאמר שמטרתו היחידה היא לקדם איזה מילת מפתח סביר להניח שגוגל יאמר לעצמו " רגע רגע רגע... מה הבחורצ'יק הזה מנסה לעשות כאן ? הוא מנסה לעבוד עליי? אין בעיה!!! אותך אני זורק מכאן "

צריך להיות חכם ולהטמיע את המילים שעברו מחקר מילות מפתח במקומות הנכונים  , קצת בכותרות משנה , חובה בכותרת הראשית  , מומלץ מאד בURL  עצמו, בתוך הפסקאות אבל לא כולם ולשמור על יחס מתאים שמקדמים יכולים להכיר אך ורק מניסיון ובדיקה מה עובד יותר ומה עובד פחות

אאוטבריין או טאבולה?
עדיף לפרסם באאוטבריין או בטאבולה? איך בוחרים את הפלטפורמה הנכונה לקמפיין התוכן שלכם: כמו ריאל מדריד וברצלונה, גם בעולם פרסום
ניהול מוניטין ברשת
כרטיס הביקור שלך בגוגל ובכלל בעלי עסקים רבים כבר הבינו שהזירה הכי חמה לפרסום עסקים היא האינטרנט. כשזה המצב, לא
רשתות חברתיות
חשיבות קידום ברשתות חברתיות ובמערך השיווק   רשתות חברתיות הפכו חלק בלתי נפרד משגרת חיינו. אנו משתמשים בהן כדי לאתר

פיצ'רים ודרכים שיגרמו לגולש לבצע אינטרקציה עם האתר ושיפרו את הקידום האורגני

כאן אין סוף לדברים ומי שנמצא עם היד על הדופק תמיד מוצא עוד ועוד פ'יצרים מגניבים וחדשים שניתן להוסיף לאתר ולשפר בכך את יחס ההמרה. אפרט כמה בודדים שחובה להשתמש בהם

  1. תוסף וורדפרס מדהים שנקרא call now botton שמוסיף כפתור חיוג בנייד שאי אפשר לפספס
  2. תוסף שלח הודעת וואצאפ
  3. טפסי צור קשר
  4. קישורים פנימיים לדפים חשובים אחרים באתר , נגיד אצלנו בניית אתרי אינטרנט הוא תחום חשוב
  5. באתרים מסויימים popups הם כלים העוזרים להמיר גולש לליד
  6. לעיתים מומלץ להוסיף צ'אט לאתר ( עדיפות לצ'אט עם אדם בשר ודם ולא רובוט)

כל אלו ועוד אלפי תוספים אפשריים גורמים לגולש לבצע אינטרקציה עם האתר , דבר זה מעיד על רלוונטיות ומכאן כבר הבנתם שאם אתם רלוונטים גוגל יקדם את האתר שלכם במנגנון האורגני

קידום אתרים אורגני עושים עם ClickWeb פתרונות seoהעשרת הדף בתמונות רלוונטיות ומעניינות

תמונות זה נושא חשוב מאד , כמו שאומרים "תמונה אחת שווה אלף מילים" אז אצלנו אומרים "תמונה אחת שווה 10 מיקומים "  . לתמונות יש חלק חשוב מאד בדף  , כשהתמונות רלוונטיות הם עוזרות לגולש להבין מה בכלל רוצים ממנו ולקבוע עוד לפני שקרא משהו אם להישאר בדף או לא , בנוסף ישנו הסיכוי שגוגל יוסיף את התמונה שלכם בתוצאות החיפוש ויגדיל משמעותית את הסיכוי שגולש יבחר להיכנס לאתר שלכם .( Google Rich Snippets ) . מבחינתי ישנו נוהל ברור מאד להעלאת תמונות לדף  -  כל תמונה צריכה לעבור הקטנה ככל האפשר (לא בקנה המידה אלא במשקלה) דבר זה חשוב מאד ומשפיע על מהירות טעינת האתר .  בנוסף למי שלא מכיר ישנו מושג הנקרא alt text  מושג זה אומר לגוגל  " שומע גוגל ? אם אתה לא מוצא את התמונה אז במקומה תכתוב את הדבר הבא "  יש ל alt text חשיבות גדולה ומומלץ להשחיל שם פעם או פעמיים את מילת המפתח שברצונכם לקדם .


טיפול מתמיד במהירות האתר

טיפול מהירות הוא תחום רגיש  וקצת מסובך למי שאין לו רקע  בתחום והייתי אומר אף מסוכן מעט ועלול להביא לקריסת האתר במידה ולא מבצעים את הפעולות לשיפור בצורה נכונה. אני אישית בודק את מהירות האתר בכלי של גוגל הנקרא PageSpeed Insights    ישנם המון כלים לבדיקת מהירות אתר אבל בחייאת אנשים , מה שמעניין אותנו הוא מה גוגל חושב על מהירות האתר שלנו ולא מישהו אחר.

הבעיה הקלאסית במהירות אתרים בדרך כלל נוגעת לתמונות כבדות שהועלו לאתר ללא חשיבה על קידום האתר , שימו לב לתמונה הבאה : ככה אנחנו רוצים לראות את האתרים שאנחנו מקדמים

קידום אתרים

 

 

ועכשיו בואו נתמקד בבעיות , שימו לב לתמונה הבאה:

קידום אתרים אורגני כולל בתוכו גם טיפול במהירות האתרכשמבצעים את בדיקת המהירות גוגל מציב בפנינו את הבעיות הדורשות תיקון וזה השלב בו מתחילים לעבוד.
בעיה שרוב מקדמי האתרים לא מצליחים להתמודד איתה היא javascript שחוסם עיבוד – מה הכוונה בזה בכלל?
כשגוגל מציג את הדף שלכם הוא טוען את כל המידע , תמונות ופ'יצרים מיוחדים כמו sliders , popups וכו... הדברים ה"תזוזתיים בדף" הם כתובים בשפת javascript ברוב המקרים ומה שקורה זה הדבר הבא:
• גוגל נכנס לדף ומתחיל לקרוא לפי הסדר , מתחיל בתגית ה head שבה הוא נתקל בכל מיני javascripts כמו SLIDER למשל , הוא טוען אותם ורק לאחר מכן ניגש להמשך הדף , בינתיים התוכן לא עולה כי התוכן נמצא בתגית ה body שגוגל עדיין לא הגיע אליה.
• זמן עובר לו וגוגל מגיע לתגית ה body קורא ומציג את התוכן , תמונות וכו...
על מנת להתגבר על דברים אלו ועדיין לאפשר דפים דינאמיים עלינו לומר לגוגל את הדבר הבא : " שומע גוגל ? דבר ראשון טען בבקשה את כל תוכן הדף ורק לאחר מכן תטען את ה javascripts "
נשמע פשוט מאד נכון ? הבעיה היא שגוגל לא מבין עברית וצריך שיסבירו לו בקוד(תכנות) מה לעשות , כאן נכנס לתמונה מתכנת או תוספים שעושים את העבודה עבורנו כמעט על אוטומט.
תוסף מומלץ מאד הוא w3 total cache , לא נרבה בדברים כי זו לא מהות המאמר אבל שימו לב תוספים המשפרים מהירות הם גם התוספים העלולים לגרום לאתר שלנו לקרוס אז בבקשה מכם לפני כל התעסקות הקשורה בשיפור מהירות עשו גיבויי לאתר ובנוסף עבדו במצב debug . להלן דוגמא לסקריפט שקיבל הוראה "להמתין" עד שכל הדברים החשובים והנראים לעין יעלו קודם ורק אז לטעון כל מיני פיצ'רים דינאמים (javascript)  , הפקודה defer היא זו הנותנת הוראה לדפדפן להמתין עד אחרי שהתוכן נטען

script src="..." defer="" script

טיפ : אם ברצונכם להקטין תמונות לפי הדרישה של גוגל עשו זאת בצד השרת ידנית ולא עם תוספים , תוכנה חינמית on-line  טובה תמצאו כאן רק שימו לב שכל תמונה שמקטינים להחזיר לאותו המיקום בשרת ועם אותו השם ואותה הסיומת.

קישורים המפנים לאתר שלכם

כפי שציינתי קודם אני אישית לא מאמין גדול בקישורים לאתר למעט קישורים מאתרי סמכות בתחום הספציפי לדוגמא : נניח ואתם בעלים של אתר למנעולנות אז אם תשיגו קישור מאתר הבית של חברת רב בריח למשל בהחלט יהיה לזה ערך מוסף אך כל נושא החלפת הקישורים מכל מיני אתרים קטנים לטעמי כבר לא עובד וזאת כי גוגל כבר הבין שעושים עליו קומבינה. אבל בכל זאת בואו נחלק את הקישורים לשלושה סוגים:

  1. קישורים מאתרי סמכות ואתרי ענק לדוגמא ynet, yad2 וכו...
  2. קישורים מפורומים – קישורים אלה ערכם מוטל בספק אך הם בהחלט יכולים לתרום לתנועה לאתר ומכאן במידה והגולשים שוהים זמן רב ועוברים לעוד עמודים גם ישתפרו המיקומים של האתר בתוצאות החיפוש
  3. החלפת קישורים עם מקדמי אתרים אחרים – כאן לדעתי יש בעיה , גוגל מבין היטב שמקדמי אתרים מבצעים החלפת קישורים ללא שום רצון אמיתי לשתף אלא נטו לצרכי קידום ומכאן שתחום זה עלול להוות בעיה בעתיד כשגוגל יתחיל להעניש אתרים על קישורים לא רלוונטים ולכן יש לתת חשיבות גדולה מאד לערך הקישור ולרלוונטיות שלו ביחס לדף בו הוא נמצא. אז שימו לב ואל תגידו שלא הזהרתי

Google Rich Snippets

זה תחום שקרוב מאד לליבי ויש לי המון מה לספר לכם עליו אך על מנת לא לגלות את סודות המקצוע לא ניכנס לפרטים ספציפים(מי שמעוניין שיתקשר ☎ 

אז כפי שציינתי קודם , מוצר זה שתופס תאוצה בימים אלו מבליט תוצאות מסוימות בדף החיפוש משאר התוצאות , להלן דוגמא :

לאיזה אתר מהמופיעים בתוצאות החיפוש תכנסו קודם?

קידום אתרים בגוגלכנראה שלאתר המודגש
Rich Snippets מאפשר לנו לשפר את יחס הכניסות לאתר ללא שום קשר למיקום האתר בדף תוצאות החיפוש , נניח שהייתם בתוצאה רביעית במונח מסוים ללא Rich Snippets הייתם מקבלים מספר מסוים של פניות ונניח שהייתם מופיעים עם Rich Snippets באותו המיקום יחס הפניות יגדל
ישנם הרבה אפשרויות של Rich Snippets לתמונות , לכוכבים , למחיר , למתכונים , לסרטים ועוד... כל אלו משפרים את יחס ההמרה לאתר שלנו ולמרות שזה עדיין לא מוכח אני בטוח שיש גם קשר ישיר להצלחה שלנו בקידום האתר אורגנית בתוצאות החיפוש. כדי להגיע למצב שבו גוגל מאפשר לנו הצגה שכזו בתוצאות החיפוש הוא מספק לנו מס' אפשרויות של סימון נתונים שיעזרו לו לזהות את הכוכבים , תמונות, סרטים וכו' בצורה טובה וכך הוא יעזור לנו להציגם בצורה טובה יותר בתוצאות החיפוש. ישנם 3 דרכים לעזור לגוגל לעזור לנו
• Microdata
• RDFa
• JSON-LD
שני הדרכים הראשונות מחייבות הצגת הנתונים בתוך הדף וסימונם ע"י תגיות ייעודיות אך הדרך השלישית והמומלצת ע"י גוגל ותכל'ס גם על ידי היא נכתבת ב script ולכן כל מה שנכתב בתוך הסקריפט הזה ומוטמע בתגית הhead לא יופיע בדף עצמו אך כן יתקבל אצל גוגל – מובן מאליו שלכל מה שנכתוב בסקריפט יש צורך שיהיה אזכור בדף עליו אנחנו עובדים אחרת איפה הרלוונטיות שאנחנו מדברים אליה לאורך כל המאמר ?

עבודה עם google search console  והכלים שהוא מציע

טוב אז כפי שכבר הבנו , אם נעזור לגוגל להכיר אותנו ונקל על חייו בהבנת הנתונים כך קידום אתרים אורגני יהיה קל יותר עבורנו. ה search console נותן לנו מגוון כלים לבדיקה , לסימון  , לבקשות סריקה ועוד.  גוגל שולח לנו הודעות הקשורות באתר בעיקר הודעות על שגיאות ואזהרות שעליו לתקן אך בנוסף נותן לנו כלי עזר שתורמים רבות לקידום האתר ולמהירות בו יקודם האתר. אני אישית מתעורר בבוקר ומציץ דרכו ועם כלים נוספים על מצב האתרים שאני מקדם . נספר כאן על מס' כלים.

  1. הוספת sitemap , אם אתם משתמשים בוורדפרס אז תוסף e.o מצויין בשם yoast seo גם יכין עבורנו מפת אתר שאותה נספק לגוגל בכלי sitemap
  2. fetch as google– אני משתמש בכלי הזה לאחר הוספת דף חדש , לאחר עריכת דף באופן משמעותי או שינויים באתר כולו. בעזרת הכלי הזה דף חדש יכול להופיע בתוצאות החיפוש באופן מיידי . בעזרת כלי זה אנחנו בעצם אומרים לגוגל "גבר גבר תעשה טובה וסרוק את הדף הזה עכשיו " . בגדול לא רק בשביל זה הכלי הזה קיים אבל זה השימוש העיקרי בו(לפחות מבחינתי).
  3. structure data– כלי זה מראה לנו איזה נתונים מובנים יש באתר ואם יש בעיה עם חלקם , כלי זה קשור בהחלט ל Rich Snippets שדיברנו עליו קודם.
  4. כלי נוסף בודק אם יש Rich Snippets  באתר אבל הוא לא כל כך עובד או שלוקח לו מלא זמן להתעדכן
  5. ישנו כלי נוסף הבודק אם יש שיפורים בhtml שניתן לעשות ובמידה וכן הוא מציג אותם לטיפולנו.

הדרך הנכונה להעלאת תוכן לאתר

חברים שימו לב , מה שאני הולך לומר עכשיו הוא אחד הדברים החשובים ביותר!!!, לאחר שהעלנו תוכן וגוגל סרק אותו הוא יקבע את נקודת הפתיחה של אותו הדף בתוצאות החיפוש ואם הדף נסרק לא במצב אידיאלי יהיה לנו קשה מאד לשכנע את גוגל שאנחנו מתקנים ולכן חובה לתת לגוגל לסרוק את הדף אך ורק לאחר שאנחנו בטוחים שהדף עונה על כל הדרישות. להלן סדר הפעולות בהעלאת דף

  • העלאת התוכן , תמונות ועיצוב הדף כראות עינינו וכמובן אחרי שביצעתם את כל ההנחיות שפורטו קודם (הקטנת תמונות , alt , כותרות וכו'...)
  • לאחר שנראות הדף היא לשביעות רצונכם ניתן לפרסם אותו בwordpress
  • עכשיו אחרי שפירסמנו יש לנו כתובת URL שאותה ניקח ל PageSpeed Insights  , נשפר ונתקן ככל האפשר ונגיע לצבע הירוק שמאשר שהכל טוב
  • זה הזמן ללכת לכלי fetch as google ולבקש מגוגל לסרוק את הדף

טיפ: לא לשכוח לקבוע מילת מפתח ותיאור לסינפט של גוגל ( לא דיברנו על זה )

עד כאן להיום חברים , אני מקווה שמאמר זה עזר לכם לקבל קצת יותר מושג על עולם קידום אתרים אורגני בגוגל , אין ביכולתי לרשום פה את כל הידע בתחום כי זה ייקח עוד איזה 40,000 מילים אבל אני חושב שזאת נקודת פתיחה טובה ומכאן זה עליכם ללמוד לבד ואל תשכחו שלכל שאלה יש תשובה בגוגל.